۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

پورمحمدی: در قتل‌های زنجیره‌ای نقشی نداشتم؛ خاتمی کمکم کرد

قائم مقام اسبق وزیر اطلاعات با بیان اینکه در قتل‌های زنجیره‌ای نقشی نداشته است؛ می‌گوید که در آن دوران محمد خاتمی به حمایت از وی برخاست و یادداشت‌هایی را برای برخی ارسال کرد تا دست از «هجمه» علیه وی بردارند.
مصطفی پورمحمدی، عضو هیات سه نفره مرگ در تابستان ۶۷، مقام ارشد وزارت اطلاعات و رییس فعلی سازمان بازرسی کل کشور در سخنانی در جمع دانشجویان امیرکبیر و در پاسخ به سوالات دانشجویان به بیان ناگفته‌هایی از دهه‌ی هفتاد و قتل‌های زنجیره‌ای پرداخته است.
به گزارش خبرآنلاین پورمحمدی در خصوص سمت‌های خود گفت که «من سال ۶۶ وارد وزارت اطلاعات شدم. تا قبل از آن در قوه قضائیه بودم. در سال ۶۶ معاون ضدجاسوسی وزارت‌ اطلاعات شدم. زمان قتل‌های زنجیره‌ای جانشین وزارت اطلاعات و رییس اطلاعات خارجی وزارت‌خانه بودم.»
وی سپس در خصوص قتل‌های زنجیره‌ای با تبرئه خود اظهار داشت که در آن قتل‌ها دست نداشته است: «آن هنگام عملا حوزه من متفاوت و مستقل از حوزه‌ی افرادی بود که در قتل‌های زنجیره ای متهم شدند. یعنی نه حوزه من بود و نه آن افراد پرسنل من بودند.»
آقای پورمحمدی که صراحتا در خاطرات آیت‌الله منتظری به دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی متهم شده است اضافه کرده که در زمان اصلاحات از سوی روزنامه‌های اصلاح‌طلب متهم می‌شده و برای اینکه تمهیدی در این زمینه بیندیشد از محمد خاتمی، رییس جمهور وقت کمک خواسته است.
وی می‌گوید که در آن زمان در کابینه خاتمی شرکت می‌کرده و از این‌رو هنگامی که از خاتمی کمک خواسته، رییس جمهور او را یاری کرده است: «از روزنامه‌ای که علیه من مطالبی زده بودند شکایت کردم و محکوم شدند. آن موقع پیامی به آقای خاتمی دادم.. از آقای خاتمی خواستم جلوی این فضا را بگیرند. تا حدودی تذکر ایشان مفید شد. بعدها ایشان یادداشتی ارسال کردند و اعلام کردند که آقای پورمحمدی در آن حادثه هیچ نقشی نداشتند که بعدها نیز مفید واقع شد.»
گفتنی است در جریان قتل‌های زنجیره‌های در پاییز سال ۷۷ بسیاری از روشنفکران داخلی از جمله فروهرها، محمد مختاری، محمد جعفر پوینده و برخی دیگر نیز به قتل رسیدند که وزارت اطلاعات ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عناصری از این وزارتخانه در این قتل‌ها دست داشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر