مشاور وزير آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه در چارچوب اجراي طرح «روحاني مدرسه»، روحانيان حضوري «مستمر و دائمي» در مدارس خواهند داشت، هدف از اجراي اين طرح را غلبه بر «فرهنگ غربي مدارس» اعلام كرده است.
به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، علي ذوالعلم، مشاور وزير آموزش و پرورش و دبير ستاد همكاريهاي آموزش و پرورش و حوزه علميه روز جمعه از «حضور مستمر و دائمي» روحانيان در مدرسه در چارچوب طرح «روحاني مدرسه» خبر داده است.
به گزارش خبرگزاري كار ايران، ايلنا، علي ذوالعلم، مشاور وزير آموزش و پرورش و دبير ستاد همكاريهاي آموزش و پرورش و حوزه علميه روز جمعه از «حضور مستمر و دائمي» روحانيان در مدرسه در چارچوب طرح «روحاني مدرسه» خبر داده است.
اين روحاني شاغل در آموزش و پرورش در باره هدف از اجراي اين طرح گفته است: «وجود روحاني مدرسه به ما كمك ميكند تا در مدارس تربيت ديني مستمر داشته باشيم و بتوانيم به فرهنگ غربي مدارس غلبه كنيم.»
اين سخنان در حالي بر زبان آورده ميشود كه پيشتر نيز گزارشهايي درباره واگذاري برخي از مدارس به حوزه هاي علميه منتشر شده و در تير ماه سال جاري نيز، محمد بنيادي، معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش تهران، از اعزام «يك هزار روحاني» تحت عنوان «افسران جنگ نرم» به مدارس سراسر كشور خبر داده بود.
وي هدف از تربيت اين «افسران جنگ نرم» و اعزام آنان به «مدارس، پايگاهها و دارالقرآنها» را پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي، از جمله «آسيبهاي پرخطري همچون جنگ نرم»، اعلام كرده بود.
همچنين به تازگي نيز محمدتقي فخريان، مدير كل تربيتي وزارت آموزش و پرورش ايران از «آموزش راهكارهاي مقابله با جنگ نرم دشمن» به دانشآموزان توسط «رابطان سياسي» و نيز انتشار كتابها و نشرياتي در اين زمينه خبر داده بود.
به ويژه پس از انتخابات رياست جمهوري سال گذشته خورشيدي در ايران و گسترش اعتراضها نسبت به نتايج اعلام شده براي اين انتخابات، مقامهاي عاليرتبه جمهوري اسلامي بارها معترضان و مخالفان خود را به تلاش براي «جنگ نرم» يا «براندازي نرم» متهم كردهاند.
در اين ميان علي ذوالعلم، دبير ستاد همكاريهاي آموزش و پرورش و حوزه علميه، به طور تلويحي از مخالفت برخي از مديران مدارس با طرح «روحاني مدرسه» خبر داده و گفته است: «متاسفانه تعدادي از مديران مدارس از نظر ذوق و سليقه با ما تفاوت دارند و ما نميتوانيم با بخشنامه خواستههاي خود را به آنان تحميل كنيم، از اين رو بايد به دنبال راهكارهاي جديد در قالبي كوتاه و بلند مدت باشيم و بتوانيم آنان را با خود همراه كنيم.»
وي همچنين در باره وظيفه «روحاني مدرسه» هم گفته است: «مسئوليت روحاني مدرسه شخصي جدا از مسئولان، مدير، معاون، مربي پرورشي، مداح و امام جماعت است، به اين معنا كه اين روحاني به نوع تربيت دانش آموزان توجه دارد و تربيت ديني دانش آموزان را مديريت ميكند.»
علي ذوالعلم با بيان اين كه «مشكلات تربيتي دانش آموزان با حضور روحاني مدارس رفع ميشود»، افزوده است:«در حال حاضر متاسفانه عدم هماهنگي عوامل مدرسه با يكديگر مشكلاتي را ايجاد كرده است كه امروزه نماز جماعت بريدههايي از اين زنجير است و حضور طلبه و روحاني در نماز جماعت مدارس يك حضور حداقلي است.»
وي همچنين با «حسابگر» توصيف كردن كردن دانشآموزان درباره هزينه اجراي طرح «روحاني مدرسه» هم گفته است: «در حال حاضر اشكالاتي در كار اعزام مبلغ به مدارس وجود دارد كه دانشآموزان اين برهه از زمان حسابگر هستند، نبايد اين باور در ميان دانش آموزان تقويت شود كه يك روحاني يا مبلغ براي اقامه نماز در مدارس هزينه دريافت ميكند، در واقع آموزش و پرورش ميبايست اين هزينه را در اختيار مركز اعزامكننده قرار دهد.»
اين سخنان در حالي بر زبان آورده ميشود كه پيشتر نيز گزارشهايي درباره واگذاري برخي از مدارس به حوزه هاي علميه منتشر شده و در تير ماه سال جاري نيز، محمد بنيادي، معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش تهران، از اعزام «يك هزار روحاني» تحت عنوان «افسران جنگ نرم» به مدارس سراسر كشور خبر داده بود.
وي هدف از تربيت اين «افسران جنگ نرم» و اعزام آنان به «مدارس، پايگاهها و دارالقرآنها» را پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي، از جمله «آسيبهاي پرخطري همچون جنگ نرم»، اعلام كرده بود.
همچنين به تازگي نيز محمدتقي فخريان، مدير كل تربيتي وزارت آموزش و پرورش ايران از «آموزش راهكارهاي مقابله با جنگ نرم دشمن» به دانشآموزان توسط «رابطان سياسي» و نيز انتشار كتابها و نشرياتي در اين زمينه خبر داده بود.
به ويژه پس از انتخابات رياست جمهوري سال گذشته خورشيدي در ايران و گسترش اعتراضها نسبت به نتايج اعلام شده براي اين انتخابات، مقامهاي عاليرتبه جمهوري اسلامي بارها معترضان و مخالفان خود را به تلاش براي «جنگ نرم» يا «براندازي نرم» متهم كردهاند.
در اين ميان علي ذوالعلم، دبير ستاد همكاريهاي آموزش و پرورش و حوزه علميه، به طور تلويحي از مخالفت برخي از مديران مدارس با طرح «روحاني مدرسه» خبر داده و گفته است: «متاسفانه تعدادي از مديران مدارس از نظر ذوق و سليقه با ما تفاوت دارند و ما نميتوانيم با بخشنامه خواستههاي خود را به آنان تحميل كنيم، از اين رو بايد به دنبال راهكارهاي جديد در قالبي كوتاه و بلند مدت باشيم و بتوانيم آنان را با خود همراه كنيم.»
وي همچنين در باره وظيفه «روحاني مدرسه» هم گفته است: «مسئوليت روحاني مدرسه شخصي جدا از مسئولان، مدير، معاون، مربي پرورشي، مداح و امام جماعت است، به اين معنا كه اين روحاني به نوع تربيت دانش آموزان توجه دارد و تربيت ديني دانش آموزان را مديريت ميكند.»
علي ذوالعلم با بيان اين كه «مشكلات تربيتي دانش آموزان با حضور روحاني مدارس رفع ميشود»، افزوده است:«در حال حاضر متاسفانه عدم هماهنگي عوامل مدرسه با يكديگر مشكلاتي را ايجاد كرده است كه امروزه نماز جماعت بريدههايي از اين زنجير است و حضور طلبه و روحاني در نماز جماعت مدارس يك حضور حداقلي است.»
وي همچنين با «حسابگر» توصيف كردن كردن دانشآموزان درباره هزينه اجراي طرح «روحاني مدرسه» هم گفته است: «در حال حاضر اشكالاتي در كار اعزام مبلغ به مدارس وجود دارد كه دانشآموزان اين برهه از زمان حسابگر هستند، نبايد اين باور در ميان دانش آموزان تقويت شود كه يك روحاني يا مبلغ براي اقامه نماز در مدارس هزينه دريافت ميكند، در واقع آموزش و پرورش ميبايست اين هزينه را در اختيار مركز اعزامكننده قرار دهد.»
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر