۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

بزرگترين پروژه راه سازي ايران به قرارگاه خاتم الانبياء واگذار شد

دولت ايران ساخت بزرگراه قم به مشهد را به شركت تهران گسترش وابسته به قرارگاه خاتم الانبياء سپاه پاسداران واگذار كرده است.
اين بزرگراه كه حرم تا حرم نام دارد يك هزار و صد كيلومتر طول دارد و حميد بهبهاني وزير راه و ترابري گفته كه هزينه اين طرح بين ۱۳ تا ۱۵ هزار ميليارد تومان خواهد بود.
در مراسم كلنگ زني اين بزرگراه كه قم را به تهران و تهران را به مشهد متصل مي كند روز شنبه ۱۷ مهر (۹ اكتبر) محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران با بيان اين كه بزرگراه حرم تا حرم بزرگترين پروژه در تاريخ كشور و منطقه است گفت: "پيش از اين چشم ما به دست چند شركت خارجي و پول چند بانك غربي بود كه آنها با منت زياد، سرمايه گذاري مي كردند و هر روز هم به يك بهانه كار را متوقف مي كردند."
آقاي احمدي نژاد در بخشي ديگر از سخنانش با بيان اينكه در بخش سرمايه گذاري ابتدا شركت هاي خارجي طاقچه بالا مي گذاشتند اما حالا همه به صف شده اند، گفت: "در حوزه بنزين هم، متخصصين ايراني در يك هفته توانستند توليد بنزين را بالا ببرند، حتي چند محموله هم صادر كنند و آنها كه پيشتر از تحريم حرف مي زدند حالا برگشته اند."
رئيس جمهور ايران با اشاره به اين كه با راه اندازي اين پروژه سالانه پانزده ميليون نفر در سال از اين مسير استفاده خواهند كرد، گفت: "به نظر من اين كار مورد عنايت است چون در ميلاد حضرت معصومه آغاز شده است و انتهاي اين مسير هم آستان قدس رضوي است و نور هدايت امام رضا دست كم سيصد ميليون انسان دلداده و چند ميليارد انسان خداپرست را دلگرم مي كند."
در ادامه اين مراسم آقاي بهبهاني اعلام كرد كه اين بزرگراه با مشاركت وزارت راه، بانك ملي ايران و قرارگاه خاتم الانبياء احداث مي شود.
قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء، پس از آغاز رياست جمهوري محمود احمدي نژاد، فعاليت هاي خود را در حوزه هاي مختلف گسترش داده و توانسته پروژه هاي بسياري را با كمك دولت ايران در دست بگيرد.
در يكي از آخرين قراردادهايي كه وزارت نفت طي آن ۲۱ ميليارد دلار پروژه ميدان گاز را به شركت هاي داخلي واگذار كرد، سهم عمده به شركت خاتم الانبيا رسيد.
آقاي بهبهاني با بيان اينكه با راه اندازي اين پروژه براي بيش از چهار هزار نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد مي شود، گفت: "كاهش تصادفات منجر به فوت، صرفه جويي در مصرف سوخت و صرفه جويي در زمان سفر از دست آوردهاي اين پروزه است."
وزير راه و ترابري ايران با بيان اين كه بيش از ۱۱۰ پروژه در ايران وجود دارد كه عمري بيش از ده سال دارند، گفت: "جاده خلخال نيم قرن، جاده قزوين _الموت_تنكابن ۴۰ سال، پل شهيد كلانتري ۲۸ سال و ترمينال خارجي فرودگاه مشهد بيست سال از جمله قديمي ترين پروژه هايي هستند كه وزارت راه و ترابري سعي مي كند هر چه سريعتر آن ها را به پايان برساند."
در دولت هاي نهم و دهم پروژه هاي بسياري با تبليغات فراوان افتتاح شده اند كه بعد از راه اندازي با مشكلات جدي روبرو شده است.
از جمله اين طرح ها مي توان به راه آهن اصفهان _ شيراز ، كرمان _ زاهدان و هم چنين بزرگراه تهران _ پرديس اشاره كرد كه تنها چند ساعت پس از راه انداري بسته شده اند و هنوز از تاريخ دقيق راه اندازي رسمي آن ها خبري در دست نيست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر