۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

معاون وزير راه ايران به صورت رئيس يك شركت هواپيمايي سيلي زد

در جريان جلسه رسيدگي به سانحه اخير هوايي در مشهد، رضا نخجواني، معاون وزير راه و ترابري ايران به صورت رئيس شركت هواپيمايي تابان سيلي زد.
سايت الف متعلق به احمد توكلي، رئيس اصولگراي مركز پژوهش هاي مجلس، روز دوشنبه پنجم بهمن (۲۵ ژانويه) خبر اين مشاجره ميان آقاي نخجواني و اصغر عبدالله پور، مدير عامل شركت هواپيمايي تابان را منتشر كرده است.
به گزارش الف، سيلي زدن معاون وزير راه و ترابري به آقاي عبدالله پور در جريان جلسه رسيدگي به حادثه هوايي مشهد كه توسط اعضاي كميسيون عمران مجلس ايران برگزار شده بود، اتفاق افتاده است.
در گزارشي ديگر، سايت تابناك به نقل از شاهدان عيني آورده است كه نزاع ميان معاون وزير راه و ترابري كه رئيس سازمان هواپيمايي ايران نيز هست (رضا نخجواني) و مديرعامل شركت هوايي تابان (اصغر عبدالله پور) زماني روي داده است كه آقاي نخجواني گفته است كه مجوز شركت هوايي تابان را باطل مي كند و آقاي عبدالله پور نيز به اين گفته پاسخ داده است.
پرواز شماره ۶۴۳۷ هواپيما تابان روز يكشنبه چهارم بهمن به هنگام فرود در فرودگاه مشهد به دليل خروج از باند دچار سانحه شد.
در جريان اين حادثه هفت نفر از مسافران اين هواپيما زخمي و دچار شكستگي دست و پا شدند.
رئيس سازمان هواپيمايي گفته است كه خلبان هواپيماي متعلق به شركت تابان با وجود تذكر برج مراقبت در زمينه نامساعد بودن باند فرودگاه اقدام به فرود كرده است و اين موضوع منجر به حادثه شده است.
اما خلبان هواپيماي دچار حادثه شده، مدعي است كه علت حضور او در فرودگاه مشهد، وضعيت جسماني بد يكي از مسافران بوده است كه نياز به خدمات فوري پزشكي داشته است.
هواپيمايي تابان به شركت سهامي توس گستر (آستان قدس رضوي) و منطقه ويژه اقتصادي سرخس تعلق دارد و در سال ۱۳۸۴(۲۰۰۵) تأسيس شده است.

انتقاد شديد از رئيس سازمان هواپيمايي ايران

پس از وقوع مجادله و "كتك كاري" ميان رئيس سازمان هواپيمايي كشور و مدير عامل شركت هواپيمايي تابان، روز دوشنبه پنجم بهمن (۲۵ ژانويه) اصغر عبدالله پور، مدير شركت هواپيمايي تابان با ارسال نامه اي به رسانه هاي اين كشور به انتقاد از سياست هاي رئيس سازمان هواپيمايي ايران پرداخت.
در بخشي از اين نامه كه خبرگزاري مهر آن را منتشر كرده است، آقاي عبدالله پور گفته است: "از نوادر روزگار است كه گفته شود هواپيمايي تابان آگاهانه سانحه داده است."
آقاي عبدالله پور در نامه خود خطاب به رئيس سازمان هواپيمايي ايران گفت: "عليرغم تمامي موانعي كه بر خلاف شعارهاي حمايت از بخش خصوصي كه سازمان هواپيمايي كشوري در دوره مديريت جديد مطرح مي كرد نسبت به اين شركت روا داشته است، بايد بگويم اگر چه حفظ حرمت مديران و كارشناسان عزيز آن سازمان برايم يك تكليف است اما سكوت را جايز نمي دانم و استدعا دارم خبرنگاران از رئيس سازمان هواپمايي كشوري بپرسند سه فروند هواپيماي بوئينگ MD كه شش ماه قبل خريداري شده بود و تقاضاي كارشناسي اين سازمان و جايگزيني آنها را با توپولف داشت و پذيرش آن را از سازمان دريافت كرده بود، چرا تا كنون وارد نشده است؟"
ناتواني ايران در خريد هواپيماهاي نو باعث شده تا اين كشور براي تامين نيازهاي خود دست به خريد هواپيماهاي دست دوم و هواپيماهاي روسي بزند.
اين راه حل در كوتاه مدت جوابگوي نيازهاي داخلي و بين المللي ناوگان هوايي بوده اما سقوط پي در پي هواپيماهاي كهنه و روسي باعث شده تا ناوگان هوايي اين كشور به ناوگاني پرخطر تبديل شود.
ايران در طول سال هاي اخير تلاش هاي زيادي براي نوسازي ناوگان هوايي خود انجام داده اما عمده اين تلاش ها بي ثمر بوده و اين كشور نتوانسته در خريد هواپيما از بند تحريم هاي آمريكا بگريزد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر