۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

تو یک ایرانی هستی! پاسخی به ابراهیم جهانگیری، امضا محفوظ

مقاله زیر بدون قید نام نویسنده در پاسخ به مطلب من یک ایرانی نیستم نوشته ابراهیم جهانگیری نوشته شده است:
متاسفانه تاریخ ایران سرشار است از خودخواهی ها و بی فکری ها. مواردی در ارتباط با این مقاله بنظرم رسید که در زیر به آن اشاره می کنم:
- جناب آقای جهانگیری! من کرد نیستم ولی کرد ها را دوست دارم. همسر من کرد است. اقوام همسر من که کرد هستند - مانند خیلی دیگر از کردها - با ترک و رشتی و لر و اصفهانی و ... ازدواج کرده اند. اهالی ایران با هم فارغ از هر رنگ و هر نژاد وصلت کرده اند و به انسجام ایران کمک کرده اند. کرد و لر و ترک فقط به محل تولد اطلاق می شود و همه یکی و همه ایرانی هستند. بنده هم رگ ترک دارم هم اصفهانی و هم مشهدی و هم تهرانی. زن بنده کرد است. جنابعالی حق ندارید از طرف همسر و پسر من آنها را از ایرانی بودن محروم کنید. خود من نیز بعنوان یک ایرانی کردستان را متعلق به خود می دانم و به آن عشق می ورزم و هر تلاشی برای جدایی آن را دزدی و تجاوز قلمداد می کنم.

- جناب آقای جهانگیری! این استدلال جنابعالی که کرد ها مظلوم بوده اند بسیار سست و مردود است: مگر همه نقاط ایران مرفه بوده اند و تنها به کرد ها اجحاف شده است؟! مگر مردم سایر نقاط ایران عداوتی با کرد ها داشته اند؟ جز احترام، شما از مردم ایران چه دیده اید که بی وفایی پیشه کرده اید؟ اتفاقا تجزیه طلبانی مثل جنابعالی بوده اند که سالها با این افکار باطل شان هزینه برای این مملکت ایجاد کرده اند. اگر ظلمی شده ظالم شما هستید که به دلیل آنچه شما محرومیت می نامیدش - که فراگیر است و نه مختص به کردستان - به ایران و ایرانی ظلم می کنید و مدام تهدید می کنید که خاکمان را از ما می ربایید. بس است آلت دست رقیبان این مملکت شدن. اگر کمبودی بوده همه جا بوده است. شما اگر راست می گویید بگویید جهت حل مشکلات مملکت چه کرده اید؟ دولتمردان کرد زیادی در مصدر کار بوده اند و هستند. هرقدر فکر کردم شخصیت برجسته علمی کرد به ذهنم نیامد. ولی مبارز جدایی طلب و هزینه زای کرد را زیاد دیده ایم. مبادا جمله اخیر هموطن عزیز کردم را مکدر کند. من کرد ها را هموطنانی پاک سرشت و کوشا می دانم و معتقدم تجزیه طلبانی چون جناب جهانگیری دچار غفلتی تاریخی هستند. غفلتی از جنس همان غفلتی که ایران مرا به این روزگار دچار کرده است.

- جناب آقای جهانگیری! اگر قرار باشد همه هم زبانان اعلام خود مختاری کنند پس ایران هزار پاره می شود.اگر شخصی قسمت بزرگی از خاک کردستان را بخرد می تواند در دل کردستان اعلام خود مختاری کند و تشکیل حکومت دهد؟ شما چنین اجازه ای نخواهید داد کما اینکه ما نیز به امثال جنابعالی اجازه به یغما بردن خاکمان را نخواهیم داد. کردستان، خوزستان، بلوچستان و ... متعلق به ایران است. شما فقط آنجا زاده شده اید. شما فقط مالک خاکی هستید که سندش به اسم شما زده شده است. سند کردستان به اسم مردم ایران زده شده است.
- جناب آقای جهانگیری! جسارتاً شما برای ایران موی دماغید! شما حقی - چه قانونی و چه شرعی - برای جدا کردن ایران ندارید که هیچ، باعث دردسر و نفاقید. دست از سر ایران بردارید و به کردستان عراق بروید و آنجا ساکن شوید. ایران به کردها نیاز دارد و اصولاً کرد و ایرانی یکی است ولی به امثال شما نیازی ندارد! می دانم در این راه هم فکرانی دارید. حتی اگر در اکثریت باشید بدانید اکثریت نیز اشتباه می کند همانگونه که در ایران اکثریت بار ها اشتباه کرده است. اشتباه در ایران بس است!

- جناب آقای جهانگیری! اینکه خود را ایرانی نمی دانید به این دلیل است که رفیق نیمه راهید و سطحی نگر! چرا مشکلات خودتان را گردن ایران میاندازید؟! گردن عواملی بیاندازید که ایران را چنین کرده است.

- جناب آقای جهانگیری! چه شده در این مقطع به فکر نوشتن مقاله افتاده اید؟ بوی کباب به مشامتان خورده است؟ ایران را از هر زمان ضعیف تر می بینید و می خواهید خنجر را برداشته و ضربه ای به پیکر نحیف ایران عزیزمان بزنید؟ همان کسانی که از سراسر ایران عراقی ها را از این مملکت بیرون کردند و از کردستان و خوزستان دفاع کردند (از شما دفاع کردند)، شما را (به طریق اولی افکارتان را) نیز از این مملکت بیرون خواهند کرد.

- جناب آقای جهانگیری! اگر واقعاً دنبال بهروزی کرد های ایران هستید بدانید که اگر فرض محال کردستان از ایران جدا شود، ایران مقتدر آن زمان، ترکیه و عراق کردستان فرضی شما را به خرابه ای تبدیل خواهند کرد. آنچه ایران به کردستانش می دهد عظیم تر از موهبت وجود کردستان در دامن پر مهر مام میهن ایران است.

- جناب آقای جهانگیری! شما ایرانی هستید! اندیشه کنید. بنده به جنابعالی می گویم که ایرانی هستید، از من هم ایرانی ترید. شما یک ایرانی بریده هستید که دیواری کوتاه تر از ایران برای حواله کردن مشکلاتتان نیافته اید. یادم میاید بچه که بودم وقتی از دست مادرم ناراحت می شدم با عصبانیت به او می گفتم "تو مامان من نیستی اصن!"...

پاینده باد ایران، پاینده باد ایرانی کرد، پاینده باد خردورزی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر