۱۳۹۲ فروردین ۲۲, پنجشنبه

سیف‌زاده، مواجه با اتهامات تازه در پایان محکومیت

محمد سیف‌زاده
محمد سیف‌زاده
اندازه متن
محمد سیف‌زاده، وکیل زندانی در ایران، که قرار بود با پایان محکومیت دو ساله‌اش روز پنجم فروردین‌ماه سال جاری آزاد شود، به گفته همسرش، با دو پرونده دیگر و اتهاماتی جدید روبه‌رو شده است که دادگاه بدوی برای یکی از این دو پرونده، او را به شش سال زندان محکوم کرده است.

اتهامات او خروج غیرقانونی از کشور به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از طریق نوشتن نامه و امضای بیانیه‌هایی از داخل زندان عنوان شده است.


رادیوفردا در گفت‌وگو با فاطمه گلزار، همسر و وکیل مدافع محمد سیف‌زاده، ابتدا از او درباره وضعیت پرونده‌های همسرش پرسیده است.

فاطمه گلزار: ایشان پرونده دیگری داشت که اتهامش خروج غیرقانونی از کشور به قصد اقدام علیه امنیت ملی بود که قرار منع پیگرد خورده بود و در برگه وضعیت محکومیت ایشان هم که معمولا در اختیار زندانی قرار می‌گیرد این مسئله قید شده بود.

ولی وقتی من به دادسرای شهید مقدسی رفتم متوجه شدم این قرار تبدیل شده به قرار مجرمیت که من هنوز ازعلت این تصمیم بی‌خبر هستم. حتی قبل از عید رفتم که از دادستان تقاضا کنم فاصله پایان محکومیت تا روشن شدن تکلیف حکم در پرونده جدید، ایشان آزاد باشد و من خودم حاضر بودم کفیل آقای سیف‌زاده شوم، اما گفتند باید صبر کنید و دادستان در این مورد اقدامی نمی‌کند. هر گاه مرجع تجدید نظر مشخص شد از آنجا چنین تقاضایی داشته باشید.

این مسئله هنوز روشن نشده که پرونده به کدام شعبه خواهد رفت. آقای سیف‌زاده هم در لایحه تجدید نظر خود نوشته اگر این لایحه به مرجع بی‌طرفی برود در جلسه شرکت کرده و از خود دفاع می‌کند، در غیر این صورت هیچ اعتراضی به رأی صادره نخواهد داشت.

برای اتهام خروج غیرقانونی از کشور چه حکمی برای ایشان صادر شده است؟

این پرونده فعلا قرار مجرمیت است تا ببینیم پرونده به کدام شعبه می‌رود و تکلیف چه می‌شود. اما برای پرونده سوم که حکم شش سال حبس برای آن صادر شده در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، آقای سیف‌زاده خواسته تا به مرجع بی‌طرفی ارسال شود.

این پرونده که شش سال محکومیت برای آن صادر شده به چه اتهامی است؟

نامه به آقای خاتمی و این که اسم آقای سیف‌زاده در پای چند بیانیه بوده که مطالب بعضی از آنها مثلا تسلیت برای فوت آقای هدی صابر یا خانم سحابی و آقای سحابی بوده است.

این حکم شش ساله قطعی شده است؟

خیر، منتظر هستیم تا شعبه تجدید نظر تعیین شود.

خانم گلزار! الان آقای سیف‌زاده را به چه عنوانی در زندان نگه داشته‌اند؟

به خاطر پرونده‌ای که اتهامش خروج غیرقانونی از کشور است و قرار مجرمیت برای آن صادر شده است.

وضعیت جسمی ایشان در زندان رجایی‌شهر چه طور است؟

ایشان یک سری مشکلات داشت و به خاطر فشارهای عصبی و روحی در زندان تشدید شده است. یک مشکل کلیوی داشت که آمد بیرون از زندان و معالجه‌ای انجام داد و ما پیگیر هستیم ببینیم معالجه کامل بوده است یا نه. به ‌هر حال مشکلات جسمی مانند دست و پا و کمر دارد و ما هر از گاهی مراجعه می‌کنیم، وقت می‌گیریم و با اجازه دادستان ایشان بیرون از زندان بخشی از معالجه را انجام می‌دهد و دوباره به زندان بازمی‌گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر